A linképítés egy keresőoptimalizálási technika arra, hogy több látogatót, illetve vevőt tudjon egy oldal a népszerűségének gyarapításával szerezni.
A legtöbb ember keresőkön keresztül jut el a weboldalakra. Emiatt nagyon fontos, hogy a keresőmotorokban hányadikként van feltüntetve az adott oldal.
Milyen szempontok számítanak a rangsorolásnál?
A Google már 1998 óta figyelembe veszi az oldalak rangsorolásához a külső oldalak hivatkozásait. A Google azáltal tudott vezető keresővé válni, hogy releváns rangsort tudott összeállítani.
A weboldalra mutató linkek mennyisége mellett a minőség is meghatározója a rangsornak. Minél több színvonalasnak ítélt lap linkeli az oldalunkat, annál előbbre léphetünk a keresők besorolásában.
Ez azért van, mert a Google úgy veszi, hogyha valaki hivatkozik egy oldalra, akkor megbízik annak a tartalmában. Minél többen teszik ugyanezt, annál inkább tükröződik a minőségi és releváns tartalma az oldalnak. A rangsort tekinthetjük egy értékelési sorrendnek.
Régebben gyakori volt, hogy linkgyűjtő oldalakra tették ki a webcímüket az üzemeltetők, mert így tudták növelni az oldalukra mutató hivatkozások számát. Ezáltal több emberhez juttatták el a weboldalukat.
Manapság inkább a közösségi médián és egyéb weboldalakon keresztül történik a linkmegosztás. Például, az egymás oldalára hivatkozás is segíti az oldalak előbbre kerülését, mert ez kölcsönös bizalmat mutat. Ehhez azonban fontos, hogy az oldalak autentikus és minőségi tartalommal rendelkezzenek. Nem elég egy linket spammelni, mert a Google algoritmusa a 2012-es frissítése óta az ilyen próbálkozásokat könnyen kiszűri.
Milyen módszerekkel lehet növelni egy oldal népszerűségét?
Egyre inkább fontos lett a Google-nél, hogy a felhasználóbarát oldalak kerüljenek előre a listázásnál. A legfontosabb törekvés tehát az, hogy ez minden szempontból megvalósuljon.
Legyen az oldal modern, ne legyenek törött linkek, az oldal gyorsan töltődjön be, és legyen rajta naprakész információ, ami érdekli a látogatókat.
Ha ezeket teljesítjük a linképítés feladatával kiegészítve, akkor weboldalunk jó eséllyel a top helyezések közé fog kerülni. A linképítés során olyan hivatkozásokat helyez el a SEO szakember külsős weboldalon, melyek releváns cikkekből érkeznek. Ennek során a látogató át tud ugrani a linkeken keresztül a weboldalunkra, ami további plusz faktort jelent a Google rangsorolás során.
Természetesen ügyelni kell arra, hogy a linkek építése ne legyen spam minőségű, és csak a kiváló weboldalakat használjuk fel ehhez. Emiatt mindenképpen érdemes egy SEO szakértővel konzultálni a feladatról.