A 2010-es évek végére a televíziós vásárlás egy könnyen elérhető és személyre szabott vásárlási formává vált. Az első áruküldő, értékesítő cégek kereskedelmi televíziókban kezdtek sugározni olyan praktikus cikkek hirdetéseit, mint a konyhai, egészségügyi, szépségápolási, háztartási, otthoni fitnesz eszközök.
Vagy éppen az egészséges, aktív életmóddal és a ház körüli munkákkal kapcsolatos termékek az elmúlt húsz év alatt számos fogyasztónál értek el sikereket. Így a „még több”, „akár olcsóbban”, „minden háztartásban nélkülözhetetlen”, nem kevésbé „praktikus” vagy épp „egészségesebb életet segítő”, televízión keresztüli, telefonos vásárlással beszerezhető termékek egyre nagyobb számban leltek otthonra, a TV shopok pedig törzsvásárlókra.
Az internet a televízióban való megjelenése lényegében ezt az értékesítési formát viszi tovább, persze sokkal kifinomultabban.
A tévén keresztül milliók otthonába jutottak el és jutnak el ma is a TV shop által kínált termékek
Bárki is néz közbe otthonában, szinte mindenkinél fellelhetők azokból az ékszerekből, szépségápolási-és háztartási eszközökből, berendezési tárgyakból, sporteszközökből vagy épp életvitelt javító, praktikus egészségügyi termékekből, amelyek tévén keresztüli, telefonos vásárlással kerültek a birtokukba.
Gondoljuk csak meg, milyen lesz az a világ, ahol már nem kell telefonálni, és nincs szükség „már csak két termék van” fogásokra – mert az internet és tv összefonódik. Ahogy az internet a televízióban számos lehetőséget kínál, úgy ezek közé magától értetődően oda tartozik a vásárlás is.
A hazai nagyobb és ismertebb értékesítéssel foglalkozó cégek azonban már nem csak a kereskedelmi televíziók vásárlási műsorablakain keresztül, hanem több csatornán, egyéb médiumon is árusítanak, hogy a fiatalabb korosztályt is el tudják érni, meg tudják szólítani termékeikkel. Az internet és tv tehát tökéletesen kiegészíti egymást.
Egyes TV shop cégek pedig már extra clubkedvezményeket is biztosítanak az interneten igényelhető (és internetes vásárlásnál is használható) klubkártyával rendelkező törzsvásárlók számára.
A tévés vásárlások 2018-ban sem mennek ki a divatból, csak átalakulnak
A Tv shopos értékesítő műsorok általában az azonnali vásárlásokra, vagyis az egyszeri, különleges akciókra helyezik a hangsúlyt. Azok a vásárlók pedig, akik egyszer már meg voltak elégedve a kapott áruval, többnyire vissza is térnek.
Csakhogy ez folyamatosan alakul át egy interaktív változattá, ahol nem lineáris történet mentén mutatják be a termékeket!
A hosszú évek során kialakult törzsvásárlói réteg televíziós vásárlásait ma már internetes webshop felületek is segítik, ahol a potenciális vásárlók láthatják, felnagyíthatják az egyes termékeket, és elegendő időt tölthetnek el a kínálatból történő alapos válogatással ahhoz, hogy az ily módon kiszemelt árucikket a tv-s műsoridő alatt akár kedvezményes áron is megvásárolhassák.
Az érintett csatornákon leadott teleshopos televíziós műsoridők ráadásul részletesen nyomon követhetők interneten. Érdemes tehát előfizetni kombinált internet és TV, például az Invitel kínálatában megtalálható, csomagra.